AUTISME VAN BINNEN UIT

SPIEGEL
Ik kijk in de spiegel,
want ze zeggen dat ik anders ben.
Ik kijk in de spiegel
en het enige wat ik zie zijn vragende ogen.
Ik ben anders dat zeggen zij.
Ik hou niet van drukte,
harde geluiden en van veranderingen.
Ik ben anders, want ik kijk jullie niet aan.
Ik deel mijn werelden, jullie wereld
waarin ik niet alles begrijp.
Mijn wereld, waarin ik in mijn eentje geniet van de stilte.
Het reizen tussen beide werelden maakt me moe.
Mijn gedachtes om te passen in jullie wereld,
maakt me af en toe wanhopig.
In mijn wereld zijn jullie niet welkom,
dat is de plek waar ik 'IK' mag zijn.
Ze zeggen dat ik anders ben…en ik?
Ik denk dat jullie anders zijn.
Bron | Copyright ©: Bianc
IVOREN TOREN
Steeds opnieuw val ik in een gevoel van eenzaamheid,
Lijkt het alsof ik alleen ben op deze aarde.
Leef ik met zoveel angsten,
zoveel verdriet.
Ben ik bang dat er niemand om me geeft.
Terwijl ik weet dat er mensen zijn die van mij houden.
Waarom dan toch dat gevoel?
In een ivoren toren zit ik opgesloten
in mijn leegte en eenzaamheid,
die iedereen afstoot die me wil helpen of troosten.
zo graag zou ik een deur willen openen,
zodat er even bescherming is.
Maar in mijn ivoren toren
zijn geen deuren, ramen of kieren.
In al mijn depressies, al mijn paniek aanvallen,
zijn er elke keer andere oorzaken,
tot nu toe kan ik ze allemaal overwinnen.
Behalve in mijn ivoren toren,
die altijd gevuld is, met angst en eenzaamheid.
Als ik er ben is het niet bespreekbaar
want in mijn ivoren toren zijn geen ramen of deuren.
Ik zal elke keer moeten wachten tot hij langzaam oplost.
Mijn ivoren toren.
Er gaat niks uit maar er mag ook niks in,
er is alleen een angstaanjagende eenzaamheid.
Bron | Copyright ©: Bianc
LEES OOK: "Ik heb ook gevoel" van Eliane
